Touchize

Snabbare utchecking med fler varor i korgen!

För e-handlare betyder samarbetet mellan Touchize och Ecomatic mer produkter i varukorgen, högre försäljningsvärde vid varje utcheckning och fler konverteringar.
Stefan Mumm, produktutvecklingschef på Touchize, lyfter fram utvecklarna på Ecomatic och deras betydelse för att kunna rulla ut applikatioonen på Prestashop-plattformen.

Samarbete

Samarbetet ledde till att appen nu smidigt fungerar tillsammans med Prestashop och Magento 2.
Gemensamt arbete mellan Touchize och Ecomatic har efter lanseringen gjort e-handeln till en enklare, snabbare och roligare shopping för Kunderna.

UTMANING

Den intuitivt fungerande applikationen som Touchize tagit fram behövde integreras på ett funktionellt sätt i ett API. Den behövde också snabbt känna av om kunden satt med en desktop eller en mobil enhet. Allt för att kunna avgöra vilka funktioner som behövde visas i gränssnittet och därmed laddas ner för att skapa en positiv kundupplevelse hos användaren.
Kommunikationen mellan de olika modulernas funktioner var avgörande för hela upplevelsen och möjligheten till ökad konvertering.

LÖSNING

Touchize valde medvetet bort en responsiv funktionalitet. Istället fokuserade man kraften på en adaptiv lösning. Beroende på enhet laddar appen endast ner det som behövs för att besökaren ska få en tillfredställande upplevelse av webbshoppen. Ecomatics kompetens gjorde möjligt för applikationen att kommunicera med Prestashop och laddningstiderna är imponerande.
Applikationen snurrar idag hos ett flertal kunder. Cirka 2000 personer har laddat ner appen.
Touchize lösning är unik och med positiva omdömen från bland andra Groceryshop i Las Vegas ser företagets produktchef numera ljust på framtiden.

Mer om Touchize

E-handeln och inte minst mobilshopping växer så det knakar i hela världen. Stefan Mumm med lång erfarenhet från handelns området insåg att det fanns en hel del övrigt att önska när det gällde tillgänglighet och kundnöjdheten vid shopping. 2013 drog Tom Gajdos, CTO och Stefan Mumm product manager, i gång Touchize. Omsättningen tog ordentlig fart 2017 och bolaget omsatte året därefter cirka 3,5 miljoner kronor. Med sin mobilapplikation vänder man sig till sig till både B2B- och till B2C-kunder. Bolaget är fortfarande i en startup-fas, men tittar redan över horisonten. Med sin applikation i allt fler smarta telefoner ser Mumm en framtid med e-handelsbutiker fria från beskrivande produkttexter.

SE ANDRA KUNDSTUDIER

Friluftsvaror

Friluftsvaror

Att starta en e-handel med egna varumärken av hög kvalitet kändes som ett måste för företagsledningen. Men shopen upplevdes efter ett tag som omodern och bolagets lagerstatus var inte alltid uppdaterad.

Billmate

Billmate

Billmate växer så det knakar. Genom att involvera Ecomatic för integrationen av betallösningar har man kunnat fortsätta tillväxten utan att drabbas av flaskhalsar med åtföljande växtvärk.

Pin It on Pinterest