Malmö Redhawks

Malmö Redhawks har under många år försökt hitta den bästa lösningen för oss och har gått från att äga hela processen själv till hel-outsourcat med Intersport. Ecomatic tog fram en ny stilren och funktionell design, och byggde en webbshop baserad på e-handelsplattformen WordPress, med WooComerce som Malmö Redhawks kunde arbeta med.

 

UTMANING

Den generella utmaningen för Malmö Redhawks var att de ville skapa en ny webbshop med en ny design för att bättre marknadsföra sina produkter mot en bredare publik. Det viktiga för Redhawks var att ta kontroll över sin E-handel, då den sköttes av externa parter tidigare. Fokus var på att ha en butik som var enkel att administrera, med en modern design, och med ökad försäljning som mål. 

Malmö Redhawks ville satsa på att utveckla sin merchandise-försäljning då de såg en stor potential i sitt varumärke och att bredda sortimentet. De ville även tillgodose sina supporters behov av fina produkter och snabba leveranser.

LÖSNING

Efter flera möten med Malmö Redhawks tog Ecomatic fram en lösning. Ecomatic tog fram en ny stilren och funktionell design, och byggde en webbshop baserad på WordPress och WooComerce som Malmö Redhawks kunde arbeta med. Shoppen integrerades med Postnord via Unifaun, och som betallösning valdes Klarnas senaste check-out lösning. 

Teknisk implementation:

  • B2C E-handel.
  • Woocomerce plattform.
  • Integrerad till PacSoft.
  • Integrerad till Klarna Check-out KC03.

OM PROJEKTET

“Malmö Redhawks har under många år försökt hitta den bästa lösningen för oss och har gått från att äga hela processen själv till hel-outsourcat med Intersport. I takt med att efterfrågan växt och organisationen stabiliserats sig har dock potentialen och möjligheten för oss att återigen äga hela kedjan vuxit fram. Dock behövde vi en partner för vår digitala shop och där var Ecomatic den perfekta lösningen.”

– Marcus Larsson, Kommersiell Chef, Malmö Redhawks

“Malmö Redhawks ville satsa på att utveckla sin merchandise-försäljning då de såg en stor potential i sitt varumärke och att bredda sortimentet. De ville även tillgodose sina supporters behov av fina produkter och snabba leveranser.”

– Anders Schoug, Strategisk affärsutveckling, Ecomatic

 

”– Ecomatic hade också drivet och är ett företag i expansionsfas, precis om Redhawks, och därför är det kul att samarbeta med personer med samma vardag.”


Markus Larsson, Kommersiell chef,  Malmö Redhawks.

Mer om Malmö Redhawks

Malmö Redhawks, MIF Redhawks grundades 1972, och spelar i den svenska hockeyligan, SHL. Det är en anrik klubb som haft stora framgångar, framförallt under 1990-talet, där man blev svenska mästare två gånger (1992 och 1994).

 

SE ANDRA KUNDSTUDIER

Veidec

Veidec

Ett digitalt helhetsgrepp tillsammans med Ecomatic. Veidec fortsätter att ta nya marknadsandelar genom en digital helhetslösning med Ecomatic som teknisk partner. Med en ny B2B e-handel, ett PIM-system, ett marketing automation verktyg och en B2B app, är bolaget rustat för att fortsätta sin hållbara tillväxt inom fordons- och tillverkningsindust...

Billmate

Billmate

Billmate växer så det knakar. Genom att involvera Ecomatic för integrationen av betallösningar har man kunnat fortsätta tillväxten utan att drabbas av flaskhalsar med åtföljande växtvärk.

Pin It on Pinterest