Malmö Redhawks lanserar ny webbshop!

Nu har Malmö Redhawks lanserat sin nya webbshop, där målet var att skapa en större kontroll för Redhawks och bättre användarupplevelse för kunderna. Med WordPress och Woocommerce blev det verkligehet. 

Dem senaste månaderna har Ecomatic varit leverantör till Malmö Redhawks nya e-handelslösning – webbshop. Den anrika klubben har haft stora framgångar, framförallt under 90-talet då man blev svenska mästare två gånger. Den nya webbshopens fokus har varit design och funktion, vilket levererades av Ecomatic med hjälp av WordPress och WooCommerce. Utmaningen i projektet har varit att skapa en större kontroll för Malmö Redhawks shop och dess produkter. 

Anders Schoug berättar om projektet.

-”Från början till slut har kommunikationen mellan båda parter varit god, vilket resultatet speglar. Med den nya webbshoppen som är byggd i WordPress och WooCommerce kommer Malmö Redhawks få en större kontroll över både produkter och varumärke. Den nya designen på webbshoppen är estetiskt tilltalande och funktionerna möjliggör en bättre användarupplevelse. De integrationer som gjorts med Postnord via Unifaun, och en betallösning från Klarna ger Malmö Redhawks en plattform som kommer öka försäljningen och ge bättre kontroll, vilket är i linje med Malmö Redhawks önskemål och.”

Varför valde Malmö Redhawks Ecomatic?

-“Redhawks verkar i Malmö och vill därför samarbeta med företag som kommer från regionen. Kalla det patriotism men det är ett av sätten Redhawks kan vara en bra spelare i regionen. Ecomatic hade också drivet och är ett företag i expansionsfas, precis om Redhawks, och därför är det kul att samarbeta med personer med samma vardag. Att ha samsyn både i projektet men också i varandras förutsättningar är en viktig del i att det ska bli framgångsrikt.”

Marcus Larsson, Kommersiell Chef, Malmö Redhawks

_________________________________________________________________________________________________

 

Pin It on Pinterest