Adobe fortsätter sin expansion inom e-handelsområdet. I slutet av förra månaden köpte bolaget Marketo – ett ledande digitalt management- och marknadsföringsföretag.

Enligt ett pressmeddelande från Adobe innebär köpet att kunderna kommer att ges möjligheter att dra nytta av Adobe Experience Cloud’s analysdel. Vilket inkluderar personalisering och därmed förbättrade möjligheter att optimera content. Något som ytterligare bidrar till att förstärka användarnas möjligheter till ökade vinster.

Öppnar nya dörrar till personalisering

– Vi på Ecomatic är övertygad om att detta kommer att öppna upp nya dörrar för personaliserad marknadsföring, säger Pontus Geborek, verkställande direktör på Ecomatic i Malmö.

Marketo Engagement Platform blir genom köpet en aktiv integrerad del av Adobes Marketing Cloud och därmed också en dominerande aktör. För att citera Adobe:

The leader in managing, optimizing and orchestrating cross-channel experiences and campaigns across B2B and B2C use cases in all industries.

Genom att förstärka analysdelen visar Adobe en tajming som ligger rätt i tiden. Att kunna transformera de gigantiska informationsmängderna som finns – och som kommer att finnas – ges svårslagna beslutsunderlag för styrelserum och för verkställande direktörer över hela jorden.

Skräddarsytt genom alla kanaler

För att konkurrera och bli en slagkraftig spelare på e-handelsmarknaden gäller det för bolag att kunna erbjuda upplevelser i världsklass för end-to-end kunder genom alla datapunkter.

Adobe is leading the charge to reimagine customer experience management (CXM) with Adobe Experience Cloud, the industry’s only end-to-end solution for marketing, advertising, analytics and commerce.

Adobe hoppas att Marketos Engagement Platform ytterligare ska driva affärstillväxten genom att personalisera den komplexitet som en kundresa oftast är. På så sätt kommer man i varje enskilt fall att kunna skräddarsy marknadsföring- och försäljningsprocessen genom samtliga kanaler.

 

Pin It on Pinterest